انواع چسب سنگ و کاربردهاي آن

جمعه 25 فروردين 1402
9:29
فصلِ عاشقیها پاییز


انواع چسب سنگ و کاربردهاي آن

تا به حال به پيشينه سنگ و استفاده از آن در ساختمان هاي مختلف دقت کرده اين؟ اين متريال از ديرباز بوده و هنوز نيز مورد استفاده قرار دارد. داراي اهميت بسياري است. چرا که جز يکي از سخت ترين و مقاوم ترين مواد طبيعت محاسبه مي شود. سنگ يک متريال طبيعي است. در گذشته بشر و حال او نيز نقش بسياري داشته و دارد. اولين مکان هايي که با عنواني به نام خانه از آن ياد شده غار ها هستند. انسان هاي اوليه در غار براي دوري از گزند سرما، گرما، حيوانات وحشي و... به غارها پناه برده محل سکونت خود را انتخاب کرده اند. اين مسئله تا به امروز نيز ادامه داشته، فقط تنها تفاوت آن اين است که ما غار خود را زيباتر مي سازيم. از متريال مختلف و وسيله هاي لازم زندگي در آن استفاده مي کنيم. در واقع با به وجود آمدن اولين روستاها، سپس شهر ها و تمدن ها انسان ها دسته جمعي، کنار يکديگر در خانه هايي که ساخته بودند(غار هاي خود ساخته) زندگي و تمدن بشر را ادامه داده اند. ماهست غار از سنگ بود. حال نيز از سنگ بسيار استفاده مي شود و تنها تفاوت آن در انواع آن است.

امروزه سنگ ها سيقل داده مي شوند، نام دارند، در ساخت نماي داخلي و خارجي ساختمان بسيار مورد استفاده هستند. شايد سوال باشد برايتان که چرا هنوز سنگ ها استفاده مي شوند؟ چرا همانند مواردي ديگر سالها پيش کنار نرفتند؟

سنگ ها ويژگي هايي دارند که آنها را مهم و ضروري مي کند. مانند:

مقاومت و استحکام به شدت بالا

گاها ضد آب و غير قابل نفوذ

طبيعي بوده و در طبيعيت فراوان بوده

تنوع بسيار بالا

استفاده از آن از شروع ساختمان تا نماي بيروني آن پس از تکميل

سنگ ها يک هديه از سمت طبيعت به انسان ها هستند. يک هديه عالي که با استفاده از آن مي تواند سالم و زنده بماند. چرا که مخاطرات طبيعي و محيطي بسيار بوده و انسان نيز سرپناه مي خواهد.

فروش چسب سنگ

ما فهميديم که سنگ در ساختمان ساز از همان آغاز مورد استفاده قرار مي گرفته. در آغاز غار بوده که هيچ، زيرا غار يک مکاني در دل کوه بوده و دستکاري نمي شود. سپس خانه هايي بسيار اوليه با گل و سنگ ساخته شده و حال پيشرفته تر از ديروزمان عمل مي کنيم. امروزه چگونه از سنگ هايي که قطعه قطعه شده، سيقل داده مي شوند استفاده مي کنند؟ چسب سنگ. چسب هاي بسيار در زندگي ما وجود دارند. انواع چسب کاغذ، چسب چوب و.... را بارها به کار برديم. چسب سنگ هم استفاده مي شود. فقط شما روي آن زندگي مي کنيد. اين چسب ها براي چسباندن انواع سنگ هاي تزئيني و غير تزئيني استفاده مي شوند مانند:

• سنگ گابرو

• سنگ گرانيت

• ماسه سنگ

• سنگ مرمر

• سنگ کوارتز

• سنگ تراورتن

• سنگ مرمريت

• سنگ گابرو

• سنگ کريستال يا سنگ چيني

• سنگ آنتيک

• سنگ تيشه يا سنگ ازاره

• سنگ مالون سنگ بادبر

• سنگ توف

• سنگ ديوريت

• سنگ قيچي يا سنگ گيوتين

• سنگ گنيس

• سنگ مصنوعي

تمام اين سنگ ها در ساختمان سازي جزو متريال محسوب شده، با چسب سنگ نيز چسبانده مي شوند. ولي به علت استفاده شديد از سنگ هاي مختلف در يک ساختمان به چسب زيادي نياز مي شود. از اين روي خريد اين ميزان چسب بسيار فکر را درگير مي کند.

برندها و شرکت هاي خارجي و ايراني بسيار زيادي چسب سنگ را توليد و عرضه مي کنند. انتخاب شما مي تواند هرکدام از آنها باشد. به طور کل از چسب سنگ بسيار به شکل خانگي و ساختماني استفاده مي توانيد بکنيد. براي چسباندن نماي ساختمان، ديوار هاي داخلي، قرنيز ها، کاشي و سراميک ها، کف ساختمن، پله ها و کف استخر، اين چسب نه تنها جنبه استحکام سازي داشته، بلکه گاها جنبه زيبايي نيز دارد. يعني به طور کل چسب سنگ جاي ملات قديم را گرفته است. ملات بسيار سنگين بوده ولي چسب سنگ اينطور نيست و همچنين بسيار تميز و مرتب تر مورد استفاده قرار مي گيرد.

چرا چسب سنگ؟ چرا همان سيمان نه؟ چسب سنگ باگ هاي سيمان و ملات را از بين برده سپس تبديل به چسب سنگ شده. ضد آب، ضد حريق، مقاوم در مقابل فرسودگي در هر آب و هوايي، مقام در برابر شوينده هاي شيميايي، سبک، چسبندگي بالا بصرفه و هزينه کمتر همه ويژگي هاي يک چسب است. ويژگي هاي يک چسب سنگ و خب حال انتخاب شما کدام مورد است؟ روش سنتي يا نوين؟

قيمت چسب سنگ

سيمان يک ماده فروان و در دسترس است يه همين علت قيمت بسيار کمي نيز دارد. ولي بسيار در مقايل رطوبت و تغييرات دمايي ضعيف عمل مي کند. اين دو خطر و ايمني در مقابل آن ها در ساخت هر سازه اي مهم بوده، چون نفوذ و تاثير گذاري هر يک از آن ها يک خطر است. رطوبت و تغييرات آب و هوايي جزء عوامل طبيعي است. در واقع ما بايد در مقابل آن ها خود را ايمن کنيم، نمي شود آنها را دور کرد. اين دو از طريق عايق بندي و درزگيري هاي غير اصولي، راه نفوذ پيدا کرده و وارد مي شوند. پس بايد به استفاده متريال درست براي قسمت هاي حساس و نفوذپذير فکر کرد.

فناوري چسب سنگ با توجه داشتن ضعف هاي ملات و سيمان، آن هارا برطرف کرده و به يک متريال مهم در امروز ما تبديل شده است. به طوري که حال يک جرء جدا نشدني در ساختمان سازي بوده است. شما همان هزينه را صرف يک چسب سنگ مي کنيد. بعد خيالتان راحت است عايق بندي غير اصولي و کمي رطوبت قرار نيست خانه خرابتان کند. اين متريال در حال حاضر ديگر جاي روش هاي سنتي را گرفته چرا که قيمت بسيار بصرفه اي دارد. بسيار مقاوم نيز است، به شکلي که در سازه هاي مختلف استفاده مي شود:مثلا:

• بيمارستان

• مراکز تجاري

• برج ها

• خانه ها

• مراکز خريد

همانطور که در مورد مقاومت اين محصول و نفوذ ناپذيري باور نکردني آن گفتيم. آن تبديل به يک جانشين براي ملات شده، يک خليفه به حق که جان شما و سازه تان را نجات مي دهد. در همه جاي ساختمان نيز به کار مي رود. از فوندانسيون آغاز مي کند تا نماي بيروني آن را مي چسباند. با استفاده از آن ديگر نگران رطوبت زدگي، هوا زدگي، فرسودگي، ترک خوردن بتن و تخريب آن، هزينه هاي گزاف و زمان ساخت ساختمانتان نيستيد. البته با توجه به انواع متنوع با ويژگي ها و برند هاي مختلفي که دارد. قيمت و ويژگي هاي متفاوت نيز به خود مي گيرد. ولي به شکل کلي متريال گران قيمت محسوب نمي شود. بسيار کارآمد و ايمن است. انجام هرگونه عايق بندي و چسباندن به وسيله آن، باعث ايجاد يک اطمينان خاطر براي شماست. چون وجود رطوبت و هرگونه عوامل تخريب ديگر در بطن ساختمانتان آن را به شدت ضعيف مي کند. در واقع در آن زمان ساختمانتان به تار مويي بند مي شود. ولي امروز شما با اطمينان کامل سازه خود را به دست چسب سنگ مي سپاريد و آن نيز يک ساختمان مطمئن تحويل شما مي دهد.

قيمت چسب سنگ يک کيلويي

همانطور که گفتيم چسب سنگ تبديل به يک متريال پايدار در ساختمان سازي شده است. کليت آن قيميت بسيار بالايي ندارد و نسبت به انتخاب شما هزينه آن تغيير مي کند. انواع مختلف اين محصول يا بر پايه پلي استر يا رزين هستند. البته هر يک نقاط قوت خود را دارد اما به طور کل براي چسباندن هر متريالي مي تواند به کار بيايد. مثل:

• براي چسباندن قطعات بتني که آماده هستند.

• اتصال فولاد به بتن

• براي نصب انواع سراميک، کاشي، موازئيک و قطعات سفالي

• براي چسباندن آجر و رمپ

چسب ها انواع مختلف با تنوع رنگي بي رنگ، سفيد و سياه دارند. در دو شکل خميري و پودري توسط توليد کنندگان توليد و عرضه مي شوند. هر کدام از اين چسب ها کاربرد و ويژگي هاي خود را دارا هستند. چسب هاي خميري، بسيار سبک وزن بوده و همين باعث مي شود با استفاده از آن، ساختمان سنگين نشود. به همين علت هم از چسب سنگ خميري بسيار در ساخت برج ها و ساختمان هاي بلند بکار مي برند. چرا که خود آن وزن و باري بر روي ساختمان نمي شود. يکي ديگر از ويژگي هاي اين چسب مقاومت به شدت بالا در برابر فشار هوا، نفوذ آب، تغييرات دما بوده، بسيار نيز در سرهم کردن و چسباندن کاشي ها و سراميک استفاده مي شود.

چسب پودري هم خيلي پر کاربرد براي چسباندن کاشي، سراميک و موارد سفالي بوده،براي چسباندن انواع سنگ هاي گرانيت، آنتيک، آجر و... مورد استفاده هستند. چسب سنگ پودري پرکاربرد، براي چسباندن و سرهم کردن سنگ و سراميک هاي مخزن آب، استخر و حمام مورد استفاده قرار مي گيرد. يکي از ويژگي هاي خوب اين چسب سنگ بالا بردن سرعت و کارآمد بودن آن يوده و هزينه کمتري نيز دارد.

شما با خريد اين چسب عملا به راحتي يک آچار فرانسه براي صفر تا صد کار خود خريده ايد. البته اول نياز خود را بشناسيد و سپس چسب مورد نياز خود را در ميزان هاي مختلف خريداري کنيد.

لازمه خريد هر يک از موارد کافي است بدانيد که کدام کار شمارا راه مي اندازد. اگر مي خواهيد اين متريال را تهيه کنيد. پيشنهاد ما خريد آن از توليد کننده است. چرا که برند هاي خارجي و خرده فروش ها هزينه بسياري براي چسب از شما دريافت مي کنند .

توليدکنندگان و برند هاي ايراني به توليد اين محصول در اندازه هاي بسيار کم تا يک کيلويي مي پردازند. ياپيش چسب نيز يک برند چسب سنگ بوده، مجموعه ما با توليد اين محصول و انواع چسب صنعتي ديگر نياز شما به اين متريال را برطرف کرده است. مجموعه ما چسبي با بهترين کيفيت و قيمتي بصرفه عرضه مي کند. اگر نياز خود را نيز نمي دانيد مشاوران ما هستند تا کمک شما براي انتخاب چسب مورد نيازتان باشد.


[ بازدید : 92 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فصلِ عاشقیها پاییز است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]