??? ???? ?????????? ????? ?? ????? ????? ???

يکشنبه 12 شهريور 1402
10:13
فصلِ عاشقیها پاییز

لگو نوعي اسباب‌بازي متشکل از تعداد زيادي آجر است که قابليت اتصال به يکديگر را دارند. اين اسباب بازي يکي از محبوب‌ترين اسباب‌بازي‌هاي کودکان و نوجوانان محسوب مي‌شود و بخشي از دوران کودکي ماست.

اما مهمتر از محبوبيت و سرگرمي اين اسباب بازي مزايايي است که بر هوش و خلاقيت ذهني کودکان دارد. در واقع کودکان هنگام بازي با لگوها از خلاقيت و تخيل خود حمايت مي کنند و در نتيجه مهارت هاي زيادي را ياد مي گيرند.

آگاهي بسياري از والدين درباره فوايد بازي با لگو باعث شده بسياري از والدين اين اسباب بازي را براي فرزندان خود خريداري کنند. از اين رو در اين مقاله تصميم گرفتيم مهم ترين مزيت هاي لگو براي کودکان را به شما معرفي کنيم.

مهمترين مزاياي لگو براي کودکان

لگوها براي سنين مختلف طراحي شده اند و براي بهره مندي از مزاياي بازي با لگو بايد لگوهاي مناسب سن کودک خريداري شود. در ادامه به بررسي ? مزيت لگو براي کودکان مي پردازيم.

1- تقويت مهارت هاي حرکتي دست

بچه هاي امروزي به دليل استفاده از تبلت و موبايل دستشان را زياد تکان نمي دهند و ديرتر هنر حرکت انگشتان را ياد مي گيرند. هنگام بازي با بلوک هاي لگو، کودکان دست و انگشتان خود را حرکت مي دهند. بازي با آجرهاي لگو و اتصال و جداسازي آجرهاي لگو از يکديگر باعث تقويت دست و انگشتان کودکان و تقويت عضلات آنها مي شود.

2- افزايش مهارت هاي رياضي و حل مسائل يادگيري

يکي ديگر از مزاياي اسباب بازي هاي لگو اين است که به آنها رياضيات و مهارت هاي حل مسئله مي آموزد. وقتي کودک با لگوهاي خود بازي مي کند، از چشم ذهن خود براي ترسيم آنچه مي خواهد بسازد استفاده مي کند. سپس با استفاده از هوش فضايي، مدل هايي را براي خود طراحي مي کند. به گفته وي، کودک سعي مي کند راه حلي براي اجراي اين مدل بيابد، تقارن ايجاد کند، محل هر لگو را تشخيص دهد و...

همه اين موارد او را با نحوه حل يک مسئله و يادگيري برخي از مهارت هاي رياضي آشنا مي کند. او در آينده مي تواند از هوش فضايي و مهارت هاي حل مسئله براي حل پيچيده ترين مسائل رياضي استفاده کند.

اولين باري که فرزند شما موفق مي شود مدل ذهني خود را بسازد، تشويق مي شود تا مدل هاي بيشتري بسازد و در نتيجه هر بار مدل پيچيده تري را در ذهن خود ايجاد کند. اين موضوع به تدريج بر رشد شناختي کودک شما تأثير مي گذارد.

3- رشد خلاقيت کودکان

بدون شک يکي از مهمترين فوايد بازي با لگو براي کودکان کمک به تقويت و بروز خلاقيت آنهاست. خلاق بودن مهارت مهمي است که همه در زندگي خود به آن نياز دارند.مهم نيست که فرزند شما در آينده چه کاري مي خواهد انجام دهد يا چه روياهايي در دوران کودکي دارد. آنها در هر سني براي رسيدن به اهداف خود به خلاقيت نياز خواهند داشت.

خوب است که از سنين پايين به رشد و توسعه مهارت هاي کودک خود اهميت بدهيد. بسياري از بازي ها همه چيز را براي کودک فراهم مي کنند و جايي براي رشد باقي نمي گذارند. خوشبختانه يکي از مهم ترين مزاياي اسباب بازي هاي لگو براي کودکان کمک به رشد خلاقيت آنها است و اين اسباب بازي کودک شما را فوق العاده خلاق مي کند.

هنگام بازي با لگو، ذهن کودک شما به چالش کشيده مي شود و او بايد به طرح و ساختاري که مي خواهد اجرا کند فکر کند. در واقع کودک ابتدا فکر مي کند و ايده پيدا مي کند سپس بايد از مهارت هاي خود براي اجراي ايده استفاده کند و اين يکي از مهم ترين مزيت هاي لگو است.

4- به افزايش اعتماد به نفس کمک کنيد

يکي ديگر از مزاياي بازي با لگو اين است که به کودک شما کمک مي کند تا عزت نفس خود را افزايش دهد. او با تکيه بر مهارت و تخيل خود، سازه اي را با کمک لگوها مي سازد و کار مفيدي را انجام مي دهد. او مدتها به ساختن اين سازه فکر کرده و با تلاش توانسته چيزي را با دستان خود خلق کند. به همين دليل نتيجه کار براي او بسيار راضي کننده است. اين باعث مي شود کودک اعتماد به نفس بيشتري داشته باشد.


برچسب ها: ??? , ???? , ?????????? , ????? , ?? , ????? , ????? , ??? , , ,
[ بازدید : 171 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فصلِ عاشقیها پاییز است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]